Copy/content

 

Stockholms Skrivbyrå

I rollen som copywriter/content producer har jag jobbat för kunder inom en rad olika branscher, från IT till bostadsutveckling, infrastruktur och välgörenhet, främst inom B2B. Vanliga uppdrag:

  • Innehåll för sociala medier

  • Artiklar och kundcase baserat på intervjuunderlag som jag eller kund har genomfört

  • Webbtexter och webbredigering i CMS som Wordpress

  • Nyhetsbrev och andra utskick

  • Strategier, contentplanering och tonalitetsguider

  • Publicering av innehåll i sociala kanaler och webb

  • Analys i verktyg som Google Analytics, Semrush och Meta

Ett urval av kunder jag arbetat med på Stockholms Skrivbyrå

 
 

Telia

Digital kampanj för Telias helhetslösningar inom nätverk och uppkoppling.

Målgrupp: IT-chefer. 

Kampanjens syfte: Att öka kännedomen om hur viktigt säker uppkoppling är för ett företag med en indragare till en rapport om framtidens utmaningar inom IT. I senare skede ska detta leda till att IT-chefen väljer Telia som leverantör av nätverkslösningar.

Mitt arbete: Framtagning av kampanjkoncept, copy och rörligt innehåll för sociala medier.

 
 

Digital kampanj för Telias förmånspogram.

Målgrupp: Befintliga kunder och nykunder

Kampanjens syfte: Få befintliga kunder att välja en kostnadsfri förmån om man samlar bredband och mobil och nya kunder att skaffa två tjänster och få en på köpet.

Mitt arbete: Framtagning av copy för sociala medier och displayannonsering.

 
 

Välkommen till livet som företagare

 Digital kampanj till nyföretagare. Målgrupp: Nya företagare Kampanjens syfte: Öka kännedomen om att Telia erbjuder flera olika tjänster som gör det lättare för företagare att komma igång samt med taktiska uttag sälja olika tjänster såsom domän och webbhotell. Mitt arbete: Framtagning av copy för sociala medier (Linkedin) och inbound-annonsering.

Nedan är ett urval av kommunikationen

 
28775702-SN5xQ.jpg
28778130-TGsYZ.jpg
28778131-9JtFj.jpg
 

Effektivare vård med människan i centrum

Kampanj inom Telias vård och hälsa-segment. Hur man kan effektivisera vården med hjälp av digitala lösningar och smartare arbetssätt. Målgrupp: Verksamhetschefer inom vården och vårdpersonal. Kampanjens mål: Att öka kännedomen om Telias arbete inom vård och omsorg. Mitt arbete: Delaktig i framtagning av kampanjkoncept. Copy och design för sociala medier, displayannonsering, direktreklam och artiklar.

Nedan är ett urval av kommunikationen

 
Broschyr som skickades ut till verksamhetschefer på vårdavdelning. Mål: Att få mottagaren att gå in på Telia.se och läsa mer om hur vården kan effektiveras med hjälp av digitala lösningar och smarta arbetssätt.

Broschyr som skickades ut till verksamhetschefer på vårdavdelning. Mål: Att få mottagaren att gå in på Telia.se och läsa mer om hur vården kan effektiveras med hjälp av digitala lösningar och smarta arbetssätt.